Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa Nr 405

WhatsApp Image 2023-09-18 at 12.26.36
zapraszamy do sp405!(1)
zapraszamy do sp405!
zapraszamy do sp405!(2)
WhatsApp-Image-2025-01-16-at-19.42.46-930x620
10
3
DSC_0693(1)
DSC_0684
DSC_0710
WhatsApp Image 2023-10-06 at 13.28.581
DSC_0048
WhatsApp-Image-2023-09-24-at-15.59.32
1 (4)
111
3
WhatsApp Image 2024-03-21 at 19.41.12
20231114_094132
3
15_02_zajecia_3_1
WhatsApp Image 2023-12-08 at 12.15.16
IMG_20231114_094043
8
011
1
WhatsApp Image 2023-09-21 at 13.21.11
1693995857824

Zachęcamy całą społeczność do zapoznania się z pierwszym numerem Gazetki Szkolnej SP405_1_2025!!!

Projekt Szkoła Życzliwości

„Pragniemy stworzyć szkołę marzeń, w której każda osoba będzie cieszyć się życzliwością i szacunkiem społeczności szkolnej, a problemy będą
rozwiązywane na bieżąco i wyłącznie na drodze współpracy i porozumienia” (fragment Programu Wychowawczo-Profilaktycznego SP405)

Czy chcesz, aby nasza szkoła była miejscem, w którym zawsze panuje atmosfera życzliwości, akceptacji i porozumienia, gdzie ludzie pomagają sobie i się wspierają? Dołącz do nas!

Zapraszamy uczniów kl. 5-7 na spotkania Szkoły Życzliwości.
Na zajęciach rozwijamy umiejętności komunikacyjne i współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczącej interesów, poglądów oraz dostarczamy wiedzę na temat mediacji szkolnej i rówieśniczej jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, we wtorki, w godz. 14:45-15:45 w sali 307.

CELE SZCZEGÓŁOWE ZAJĘĆ

Cele terapeutyczne
– rozwijanie samoświadomości (lepsze poznanie siebie i swoich możliwości);
– odreagowanie napięć emocjonalnych w różnych formach aktywności;
– stworzenie warunków do nawiązania pozytywnych relacji z innymi;
– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;
– kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.

Cele edukacyjne
– dostarczenie wiedzy na temat stylów rozwiązywania konfliktów;
– dostarczenie wiedzy na temat komunikacji interpersonalnej;
– doskonalenie umiejętności porozumiewania się z rówieśnikami;
– dostarczenie wiedzy na temat mediacji szkolnej;
– dostarczenie wiedzy na temat prowadzenia mediacji w rozwiązywaniu konfliktów szkolnych.

Cele rozwojowe
– zaspokojenie potrzeby akceptacji;
– zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa w grupie;
– zaspokojenie poczucia przynależności do grupy;
– zaspokojenie potrzeby aktywności.

Treści programowe zajęć:
– integracja grupy (budowanie poczucia bezpieczeństwa, wzajemnej akceptacji, określanie wspólnego kontraktu);
– konflikty szkolne (zapoznanie uczniów z pojęciem konfliktu szkolnego, określanie emocji doświadczanych w trakcie konfliktu, zapoznanie z indywidualnymi stylami rozwiązywania konfliktów);
– komunikacja interpersonalna (zapoznanie uczniów z pojęciem komunikacji interpersonalnej: werbalnej i niewerbalnej, nauką prowadzenia dialogu, formułowania pytań, aktywnego słuchania i przekazywania informacji zwrotnej;
– mediacja szkolna (zapoznanie z pojęciem mediacji szkolnej i rówieśniczej, zasadami i etapami prowadzenia mediacji, zawieraniem porozumienia oraz poznaniem kompetencji mediatora rówieśniczego).

Metody i techniki
– metoda komunikacji „Porozumienie bez przemocy” (NVC) opracowana przez Marshalla B. Rosenberga;
– rundka, praca w kręgu, „burza mózgów”, dyskusja, odgrywanie ról i scenek (drama), swobodna ekspresja plastyczna, gry i zabawy.

Zapraszamy do udziału w projekcie.


Anna Piech – terapeuta pedagogiczny
Paweł Michalski – psycholog szkolny

Skip to content