Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa Nr 405

WhatsApp Image 2023-09-18 at 12.26.36
zapraszamy do sp405!(1)
zapraszamy do sp405!
zapraszamy do sp405!(2)
WhatsApp-Image-2025-01-16-at-19.42.46-930x620
10
3
DSC_0693(1)
DSC_0684
DSC_0710
WhatsApp Image 2023-10-06 at 13.28.581
DSC_0048
WhatsApp-Image-2023-09-24-at-15.59.32
1 (4)
111
3
WhatsApp Image 2024-03-21 at 19.41.12
20231114_094132
3
15_02_zajecia_3_1
WhatsApp Image 2023-12-08 at 12.15.16
IMG_20231114_094043
8
011
1
WhatsApp Image 2023-09-21 at 13.21.11
1693995857824

Zachęcamy całą społeczność do zapoznania się z pierwszym numerem Gazetki Szkolnej SP405_1_2025!!!

Czy sarny lepią bałwana i czy w lesie mieszkają robaki?


28 listopada w iście jesiennej, deszczowej aurze klasa 2 wzięła udział w zajęciach edukacyjnych pt. „Jesień w lesie”, organizowanych przez Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Lesie Kabackim.
Podczas wyjścia uczniowie mieli okazję poznać zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Pod opieką przewodnika CEPL dzieci dowiedziały się, jak rośliny i zwierzęta przygotowują się do zimy. Przewodnik w ciekawy sposób opowiadał o gatunkach drzew występujących w lesie, a także o roli liści opadających na ziemię. Uczniowie z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w poszukiwaniu żołędzi, kasztanów oraz innych „darów jesieni”. Dowiedzieliśmy się, że w lesie nie ma robaków, a np. owady i pająki. Tym co nazywamy robakami są pasożyty w organizmach.

Jednym z najciekawszych punktów programu były warsztaty mikroskopowe. Uczniowie mieli okazję obserwować pod mikroskopami różne próbki zebrane podczas spaceru po lesie, takie jak fragmenty liści, mech, korę drzew oraz drobne owady. Przewodnicy CEPL dokładnie wyjaśniali, co dzieci widzą w powiększeniu, wskazując na szczegóły, które są niewidoczne gołym okiem.

Podczas badania uczniowie poznali budowę liści oraz inne fascynujące elementy przyrody, jak na przykład strukturę włosków na powierzchni mchu czy delikatne skrzydła owadów. Zajęcia wzbudziły ogromne zainteresowanie i zachwyt, a dzieci zadawały wiele pytań, rozwijając swoją ciekawość przyrodniczą.

Wycieczka nie tylko pozwoliła na lepsze zrozumienie jesiennej przyrody, ale także zachęciła uczniów do bliższego kontaktu z nauką. Wszyscy wrócili do szkoły pełni inspiracji i nowych doświadczeń.

 

Skip to content