Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa Nr 405

WhatsApp Image 2023-09-18 at 12.26.36
WhatsApp Image 2023-09-21 at 13.21.11
1693995857824
WhatsApp Image 2023-09-21 at 13.21.11(1)
1693995857814
1693995857795
1693995857805
WhatsApp Image 2023-09-19 at 09.36.12
WhatsApp Image 2023-09-19 at 09.36.19
WhatsApp Image 2023-09-19 at 09.36.18
WhatsApp Image 2023-10-25 at 15.46.27
WhatsApp-Image-2023-09-24-at-15.59.32
WhatsApp Image 2023-10-06 at 13.28.581
WhatsApp Image 2023-10-06 at 12.17.32
20231122_134958
20231114_094132
WhatsApp Image 2024-03-21 at 19.41.12
111
3
3
15_02_zajecia_3_1
WhatsApp Image 2023-12-08 at 12.15.16
IMG_20231114_094043
8
011
1
DSC_0048

Kampania 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży

 „Naszym marzeniem jest tworzenie świata,
w którym nie ma przemocy wobec dzieci i młodzieży…”

Ruszamy z Kampanią 19 dni – Polska edycja 2024 – Szkoła Podstawowa nr 405!
Głównym celem kampanii jest prowadzenie działań edukacyjnych w zakresie profilaktyki przemocy i krzywdzenia dzieci oraz młodzieży. Hasłem przewodnim edycji 2024 w Polsce jest:

EJ, TO NIE JEST ŻART. TO JEST PRZEMOC!

W tegorocznej Kampanii 19 dni chcemy zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z niezrozumienia, braku wiedzy, że nie każdy żart, nie każda „śmieszna” sytuacja jest w porządku. Niektóre „pranki”, dowcipy, wpisy, zdjęcia, filmiki wrzucane do sieci, czy przekazywane sobie w telefonach mogą ranić, powodować ból i prowadzić do poważnych konsekwencji. Chcielibyśmy w tym roku opowiedzieć o tym więcej i w ten sposób powstrzymywać przemoc rówieśniczą, uwrażliwiać i edukować.

Co roku przez 19 pierwszych dni listopada Fundacja po DRUGIE we współpracy z innymi organizacjami, instytucjami, placówkami pracującymi z dziećmi i młodzieżą bierze udział w światowej kampanii 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży. Kampania rozgrywa się na wszystkich kontynentach, we wszystkich krajach świata. Na początku listopada mówimy o prawach dziecka, godności, szacunku, bezpieczeństwie, wolności. Przypominamy i uczymy się o tych wartościach, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju i dobrego życia.
Autorem światowej kampanii jest Women’s World Summit Foundation i co roku zaprasza do współpracy wszystkich tych, którzy chcą, by świat dzieci i młodzieży był wolny od przemocy.
Symbolem kampanii jest pomarańczowa wstążka. Pomarańczowy, to kolor ostrzegawczy. Prowadzone w ramach kampanii działania mają ostrzegać. Zwracać uwagę. Uczyć widzieć więcej i lepiej.

Skip to content