„Naszym marzeniem jest tworzenie świata,
w którym nie ma przemocy wobec dzieci i młodzieży…”
Szanowni Państwo,
nasza szkoła SP nr 405 wzięła udział po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni, w światowej kampanii 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży. Kampania rozgrywa się na wszystkich kontynentach, we wszystkich krajach świata.
Od początku listopada w klasach 1-6 odbyły się warsztaty, które zostały przeprowadzone przez pedagoga szkolnego panią Justynę Sieklucką. Uczniowie rozmawiali o prawach dziecka, godności, szacunku, bezpieczeństwie, wolności. Przypominali
i uczyli się o tych wartościach, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju i dobrego życia. Dzieci wykonywały prace plastyczne oraz plakaty dydaktyczno-edukacyjne, które można było podziwiać na drzwiach klas lekcyjnych. Wychowawcy klas, nauczyciele podczas spotkań z uczniami rozmawiali na temat radzenia sobie z przemocą, poznawali telefony zaufania dla dzieci.
Symbolem kampanii jest pomarańczowa wstążka. Pomarańczowy, to kolor ostrzegawczy. Prowadzone w ramach kampanii działania mają ostrzegać. Zwracać uwagę. Uczyć widzieć więcej i lepiej. 17 listopada uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły solidarnie mieli na sobie pomarańczowe elementy garderoby.
Odbyły się również działania edukacyjne dla kadry pedagogicznej. W ramach kampanii nasi nauczyciele podnosili swoje kwalifikacje korzystając z szeregu szkoleń i webinariów.
Partnerami SP nr 405 podczas realizacji kampanii 19 dni, były instytucje: KRP II-Ursynów, Straż Miejska, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr19 w Warszawie, Fundacja Manzana, Fundacja Studio Psychologii Zdrowia- Tornado Zagrożeń.
Autorem światowej kampanii jest Women’s World Summit Foundation i co roku zaprasza do współpracy wszystkich tych, którzy chcą, by świat dzieci i młodzieży był wolny od przemocy.
Raport z kampanii – 2023
https://podrugie.pl/wp-content/uploads/2024/01/19-dni-RAPORT-2023.pdf