Podczas Tygodnia Bezpieczeństwa wychowawcy, nauczyciele oraz specjaliści poruszyli z uczniami szeroko rozumiane tematy związane z bezpieczeństwem. Przypomniane zostały numery alarmowe oraz znaki ostrzegawcze i informacyjne. Omawiając zagadnienia dotyczące bezpiecznych wakacji, promowano bezpieczne zabawy oraz odpowiedzialny wypoczynek.
W ramach zajęć przeprowadzono ćwiczenia interaktywne, odgrywano scenki, pracowano w grupach oraz wspólnie tworzono zasady bezpiecznych zachowań i nawyków – zarówno w domu, jak i w szkole oraz podczas wypoczynku w lesie, nad wodą i w górach. Wszystko to w ramach bloku tematycznego „Jestem bezpieczny w domu”. Uczniowie wykonywali znaki drogowe i makiety naszego bezpiecznego miasta.
Odbyły się również warsztaty z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Szczególną uwagę poświęcono promieniowaniu słonecznemu. Nauczyciele omówili, jak chronić się przed słońcem i dlaczego jest to tak istotne. Uczniowie zapoznali się z prezentacją multimedialną, dzięki której dowiedzieli się, czym jest promieniowanie UV, jakie może mieć skutki dla organizmu oraz jak skutecznie się przed nim zabezpieczyć – zarówno nad morzem, w górach, jak i w mieście. Omówiono również znaczenie nawadniania organizmu w trakcie upałów oraz wyjaśniono, czym jest udar słoneczny i jak można mu zapobiegać. Uczniowie obejrzeli także film na temat zmian klimatycznych, w tym globalnego wzrostu
temperatury.
Wychowawcy poruszyli temat bezpieczeństwa podczas wycieczek rowerowych, pieszych oraz korzystania
z komunikacji miejskiej i podróżowania samolotem.
Na lekcjach przyrody uczniowie poznawali zasady bezpiecznego zachowania nad wodą, w lesie, w górach
i na łące. Rozmawiano również o niebezpiecznych roślinach i zwierzętach (takich jak barszcz Sosnowskiego, żmija zygzakowata czy kleszcze) oraz zasadach udzielania pierwszej pomocy w przypadku ukąszeń, poparzeń słonecznych i roślinnych, a także przy wstrząsie anafilaktycznym.
Wśród stosowanych metod pracy znalazły się: burza mózgów, praca w grupach, tworzenie plakatów, prezentacje multimedialne, filmy edukacyjne oraz elementy dramy (odgrywanie scenek).
W klasach młodszych, w świetlicy szkolnej, zorganizowano teleturniej wiedzy o bezpiecznych wakacjach.
Uczniowie starszych klas zajmowali się również tematyką niebezpiecznych substancji chemicznych, używek oraz zasad udzielania pierwszej pomocy w przypadku kontaktu z nimi.
